Treceți la conținutul principal

Prezentat

Sărbători de iarnă 2022

 

Atentie la ... neatentie!


    Facebook si Cambridge Analytica sunt doua entitati ce au facut agitatie pe NET in ultima perioada si daca este la moda acest subiect m-am gandit sa il abordez si eu. Avem multe legaturi cu lumea comunicatiilor, lume ce are in varf INTERNET-ul (sau NET-ul cum imi place mie sa ii spun). Comunicam prin telefon dar si prin Messenger, WhatsApp si Skype. Suntem in legatura cu prietenii pe retelele sociale (Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, etc.). Imi aduc aminte cand am ascultat la radio o stire despre abilitatea fortelor armate ale SUA de a localiza, din satelit, orice punct de pe planeta noastra draga. Da, era prima data cand auzeam de GPS si uite unde am ajuns astazi cu dispozitivele de navigatie si bineinteles cu telefoanele inteligente dotate si ele cu asemenea dispozitive. Ne folosim in fiecare zi de avantajele pe care ni le ofera tehnica moderna si sistemele de comunicatie atat de des ca nici nu mai evaluam beneficiile de care avem parte. 
    Pe cerul comunicatiilor exista si ... nori: conturi de mail "sparte", informatii personale sensibile ajunse in spatiul virtual, concurenta lipsita de loialitate, statistici construite fara aprobare, etc. Nu vreau sa dezvolt acest subiect pentru ca este dificil pentru oricine este atins in acest fel.
     Asa cum este uzual in lumea noastra pe balanta trag doua elemete: avnatajele comunicatiilor si pericolele raspandite de acestea. Abilitatea este de a face balanta sa se incline spre partea pozitiva. Cum? Cu multa atentie. Asa cum politetea este un mod de a fi, toleranta este un mod de a accepta realitatea si grija pentru semenii nostri un semn de autorespect tot asa poti utiliza avantajele oferite de NET fara sa intri in legatura cu zonele intunecate (umbrite de nori). Am destul de multi prieteni pe retelele sociale si imi place sa corespondez pe email. Nu am avut parte de intamplari neplacute dar, am raspuns de fiecarea data la atentionarile pe care NET-ul le trimite referitor la securitate. Am grija de parole si le schimb ori de cate ori reteaua ma avertizeaza.  Sunt convins ca respectarea unor principii sanatoase de existenta in mediul virtual, asa ca in viata reala, ajuta la "navigare in zone senine".
      Am vorbit de toleranta. Sunt unul din cei care au raspuns la multe intrebari puse de Facebook pentru definirea profilului si sunt convins ca informatiile acestea sunt o sursa de date statistice. Nu ma deranjeaza convorbirile inregistrate pentru ca nu am ce sa ascund. Stiu ca este o intreaga industrie bazata pe statistici furnizate de NET dar nici asta nu ma deranjeaza. 

      Informatia este pozitiva daca provine din zone "senine" si o folosesti in zone "senine".

Comentarii

Postări populare